تصویب ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفت برای تسریع خط ریلی بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: برای تسریع در خط ریلی بوشهر به شیراز ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفت مصوب شد و هر سال ۴۰۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص می‌یابد.

محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به بوشهر، گفت: در مهرماه سال ۱۴۰۰ هیئت دولت وارد استان بوشهر شد که حاصل سفر رئیس جمهور و هیئت دولت انعقاد ۹۳ تفاهم‌نامه به ارزش ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

وی از تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات رئیس جمهور به بوشهر خبر داد و بیان کرد: با این اعتبار بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور وارد فاز اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۳ درصد تعهدات سفر اول رئیس جمهور تاکنون محقق شده است گفت: با توجه به اینکه یکسری از پروژه‌های مهم و حیاتی استان بوشهر در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به بوشهر لحاظ نشده بود متمم آن مورد توجه قرار گرفت.

پاپری پروژه بزرگراه دالکی به کنار تخته درگاه اصلی ورودی استان بوشهر دانست و بیان کرد: با پیگیری انجام شده معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن بازدید از پروژه‌ها و توجهی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلات استان داشت منجر به متمم قراردادی شد.

وی افزود: ۱۱ متمم جدید به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به بوشهر افزوده و اعتبارات ۷ مصوبه هم اصلاح شد و در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات این سفر افزوده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر در انتهای ماه جاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تیم عملیاتی مصوبات این سفر شامل پروژه‌های قابل بهره‌برداری و برنامه‌های سفر دوم تشکیل شده است.

پاپری از افتتاح پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر در سفر دور دوم رئیس جمهور خبر داد و تصریح کرد: ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوبه دور اول سفر غیر از اعتبارات ارزی و ریالی است.

وی یکی از مصوبات ارزی سفر رئیس جمهور را اختصاص ۷۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به بانک عامل دانست و گفت: این اعتبار ارزی برای نوسازی ناوگان دریایی تخصیص یافت که در این راستا جلسات تخصصی تشکیل شد و در نشست با مسئولان نهاد ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی کار را انجام داده و بانک عامل تعیین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده اعتبار یاد شده برای نوسازی ناوگان شناوری استان بوشهر تخصیص یافته و در چند روز آینده اجرایی می‌شود.

پاپری به خط ریلی بوشهر به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور پرداخت و بیان کرد: برای تسریع در خط ریلی بوشهر به شیراز ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفت مصوب شده است که هر سال ۴۰۰ میلیون دلار به در مدت سه سال این پروژه اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: برای تسریع در خط ریلی بوشهر و تخصیص اعتبار یاد شده ساز و کار‌های آن انجام و اجرایی شده است که بتوان پروژه راه‌آهن بوشهر در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.