آغاز به کار خانه محیط‌زیست در شهرستان بن

قعالیت نخستین خانه محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بن آغاز شد.

سعید یوسف‌پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار نخستین خانه محیط زیست استان در شهرستان بن خبر داد.

وی گفت: خانه‌های محیط محیط‌زیست محلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌زیستی برای تمام مردم و مسئولان در زمینه شناخت محیط‌زیست و مشارکت در حفظ این سرمایه ارزشمند است.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه خانه‌های محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سازمان حفاظت محیط زیست (سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه) فعال می‌شوند، گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک فضا برای افزایش مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری به خصوص در مباحث زیست محیطی از اهداف تشکیل خانه‌های محیط‌زیست است که این عوامل در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک می‌کنند.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: آموزش همگانی، استفاده از ظرفیت اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آن ها، ایجاد و توسعه مهارت برای حفظ محیط‌زیست از اهداف و کارکرد‌های خانه‌های محیط‌زیست است.

یوسف‌پور با اشاره به ضرورت مدیریت محلی محیط زیست برای حفاظت و بهسازی محیط زیست و منابع طبیعی ادامه داد: طرح راه‌اندازی خانه محیط زیست در سایه بومی‌سازی مدیریت محیط‌زیست، به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در حفاطت و رفع معضلات این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار