کاهش وزن با مصرف شیر، یک باور اشتباه است

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن، یکی دیگر از باورهای غذایی غلط و رایج است.

 تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که هدف از رژیم‌های غذایی کاهش یا کنترل وزن باید ارتقای سلامت باشد، گفت: اگر هدف صرفاً کاهش وزن باشد، هر راهکاری می‌تواند برای لاغر شدن به عنوان ابزار استفاده شود؛ این کار به ضرر سلامت منجر خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این موضوع که خوردن غذاهای کم کالری به کاهش وزن کمک می‌کند، بیان کرد: برخی از افراد برای این که وزنشان را کم کنند، به رژیم‌های لاغری میوه و سبزی ها روی می‌آورند و انواع میوه‌ها را در سبد غذاییشان قرار می‌دهند. غافل از این‌که استفاده بیش از حد از میوه‌ها هم برای رژیم لاغری مناسب نیست و حتی به دلیل قند بالا باعث چاق شدن هم می‌شود.

نیستانی با بیان این که استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باورهای غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند؛ ولی نکته این جا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: هر لیوان شیر ۲.۵ درصد چربی معادل ۱۰ قاشق برنج (منهای روغن) کالری دارد؛ بنابراین با این باور که شیر غذایی سالم است و کالری ندارد، نمی‌توان بیش از مقدار توصیه شده (دو لیوان در روز) از این ماده غذایی استفاده کرد.

برچسب ها: کاهش وزن ، مصرف شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مصرف شیر باید کم بشه و به جاش مصرف ماست پروبیوتیک ده برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
دختر من فقط شیر میخوره نه تنها لاغر هست و لاغر مونده حتی مانع رشدش شده . بردمش پیش متخصص گوارش گفت بخاطر مصرف زیاد شیر هست هم قد کوتاه مونده هم لاغر هم سیستم ایمنی ضعیفی داره هم دچار کم خونی شده . هم معده ش دچار مشکل شده
بعد بررسی هایی که شد فعمیدن که علت مصرف بیش از حد شیر هست
Iran (Islamic Republic of)
هاوش
۱۴:۰۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
دخترتون چن سالشه؟
آخرین اخبار