پیش‌بینی حضور ۱۵ هزار نفر از همدانی‌ها در مراسم معنوی اعتکاف

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

مهدی صلواتیان با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۱۰۰ مسجد استان برگزار می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

او از برگزاری مراسم اعتکاف ماه‌های رجب و شعبان و رمضان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی در سراسر استان و در بخش‌ها و شهر‌ها و روستا‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان با اشاره به پیش‌بینی حضور ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در اعتکاف امسال گفت: برای هر فرد شرکت‌کننده ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود هرچند خیرین نیز پای کار خواهند بود.

صلواتیان با بیان اینکه اعتکاف دانش‌آموزی را نیز امسال خواهیم داشت تصریح کرد: بر این اساس آموزش و پرورش اعلام کرده دانش‌آموزانی که در مراسم اعتکاف حضور داشته باشند با گواهی اعتکاف غیبت آن‌ها موجه خواهد بود و در تلاشیم کارمندان نیز با حل مشکل مرخصی در اعتکاف حضور یابند.

او به برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در قالب حلقه‌های صالحین می‌توانند در برنامه پاسخ به شبهات، جهاد تبیین، همگام با انقلاب، دستاورد‌های کشور‌های اسلامی، مهدویت، حق و حقوق زنان، ازدیاد جمعیت و تاریخ اسلام شرکت کنند.

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان گفت: اسامی سخنرانان برجسته را در اختیار شهرستان‌ها قرار داده‌ایم تا از آن‌ها در طول اعتکاف بهره‌مند شوند و بسته فرهنگی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

صلواتیان با بیان اینکه ویژه برنامه میلاد حضرت علی (ع)، وفات حضرت زینب (س) و اعمال ام داوود را خواهیم داشت افزود: شبی با علما، عصری با شهدا و عصر وداع را نیز در برنامه‌های اعتکاف داریم.

او افزود: ستاد‌های مردمی در مساجد مختلف روستاها، بخش‌ها و شهر‌ها خدمات دهی می‌کنند و خیرین نیز کمک خواهند کرد.

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان ۱۲ تا ۱۵ مسجد برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است تاکید کرد: در استان بیش از ۱۰۰ مسجد در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: اعتکاف ، مراسم معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.