کمبود آرد بافق رفع می‌شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: به علت دوری شهرستان بافق از کارخانجات آرد، پنج روز آردی که در این شهرستان به صورت عقب افتادگی است، زودتر از موعد خریداری شود.

سید جلال موسوی شمس‌آباد مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد در کارگروه آرد و نان بافق افزود: این شهرستان ۴۵ واحد نانوایی دارد که ۳۶ واحد آن در شهر و ۹ واحد آن در روستا‌ها مستقر است.

او بیان کرد: سامانه هوشمند خرید آرد کشور، بیست و پنجم هرماه باز می‌شود که این آرد مربوط به مصرف ماه بعد است بنابراین با توجه به فاصله زیاد شهرستان از شهر یزد و کارخانجات آرد و کمبود آرد در هرماه به ویژه در شرایط بارندگی یا بحران، قرار شد برنامه ریزی صورت بگیرد تا این پنج روز آردی که به صورت عقب افتادگی وجود دارد، زودتر از موعد خریداری شود.

موسوی خاطرنشان کرد: نانوا‌ها باید این آردی که زودتر از موعد به آن‌ها تحویل داده می‌شود را از ابتدای ماه بعد، بر اساس سهمیه روزانه خود و به همان صورت روزانه پخت کنند تا به دلیل نرسیدن آرد، کمبودی پیش نیاید.

او ادامه داد: نانوا‌هایی که به هر دلیلی کیفیت نانشان بهتر است و یا اینکه جمعیت بیشتری در منطقه آن نانوایی وجود دارد، می‌توانند درخواست‌های خود را برای افزایش سهمیه، به کارگروه آرد و نان شهرستان ارائه بدهند تا پس از بررسی و اخذ مجوز، سهمیه اضافه خود را دریافت کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: صف نهاد‌هایی که نان بیش از حد مصرف می‌کنند یا معروف به نان انبوه هستند، جدا شود که این نهاد‌ها یا عام المنفعه مانند بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی هستند که نان یارانه‌ای دریافت می‌کنند یا در حوزه صنف و صنعت قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار