آگهی کار در منزل با مجوز پلیس فتا کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: آگهی کار در منزل با مجوز پلیس فتا کلاهبرداری است.

سرهنگ سعید تجری گفت: روند وقوع جرایم اینترنتی افزایشی است و جرم کلاهبرداری نیز بیش از یک سوم جرائم سایبری را در استان گلستان به خود اختصاص داده است.

او افزود: در این میان کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در شبکه‌های مانند دیوار و شیپور به دلیل احراز نشدن هویت کاربران، بخش زیادی از این جرائم را شامل می‌شوند.

تجری گفت: اخیرا افراد مالباخته از افرادی شکایت دارند که با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان کار در منزل در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد شهروندان در آگهی‌های خود از عنوان (تأییدیه از پلیس‌فتا) استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مردم در برخورد با این آگهی‌ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری و فرهنگی در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی‌های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند کلاه‌برداری است.

او به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی با توجه به گسترگی که دارد افراد زیادی را درگیر خود کرده و چه بسا عده‌ای نیز هستند که از ناآگاهی کاربران نهایت سو استفاده را میبرند، لازم است هموطنان به راحتی به افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، اعتماد نکنند و فریب ترفند‌های کلاه‌برداران را نخورند.

سرهنگ تجری در پایان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.