تاکید توکیو بر تداوم اعمال تحریم‌ها علیه روسیه

نخست وزیر ژاپن در سخنرانی خود در مجلس سفلی پارلمان ژاپن بر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین تاکید کرد.

نخست وزیر ژاپن تصریح کرد که کشورش قصد دارد تعامل با شرکای خود در گروه ۷ همچنین کشور‌های جهان جنوب را به عنوان بخشی از سیاست اعمال تحریم ضد روسیه و حمایت از اوکراین تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، فومیو کیشیدا روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود به منظور اطمینان یافتن از همکاری جامعه بین المللی در نشان دادن واکنش به چالش‌های مختلف پیش روی جهان، گروه ۷ متحد خواهد شد و تعامل خود را با به اصطلاح جهان جنوب تقویت خواهد کرد.

وی در سخنرانی خود در مجلس سفلی پارلمان ژاپن خاطرنشان کرد که برای این منظور، ما با هم برای غلبه بر بحران انرژی و غذا در اقتصاد جهانی تلاش خواهیم کرد. علاوه بر آنکه، تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین را به طور جدی افزایش خواهیم داد.

کیشیدا هنگام صحبت درباره ریاست ژاپن بر گروه ۷ تصریح کرد که در نشست هیروشیما، توکیو قصد دارد عزم خود را برای رهبری تلاش‌های بین المللی به منظور ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای نشان دهد.

ژاپن که امسال ریاست گروه ۷ را بر عهده دارد، در ماه مه میزبان نشست سران این گروه در شهر هیروشیما خواهد بود.

کیشیدا که حوزه انتخاباتی وی شهر هیروشیما را هم شامل می‌شود، دلیل تصمیم گیری برای برگزاری نشست سران گروه ۷ در این شهر را اینگونه توضیح داد که چنین نشستی می‌تواند حامل پیامی قاطع برای جهانیان باشد و بر لزوم کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای تأکید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار