میزان بارندگی در مهاباد به ۱۰۷.۳ میلی متر کاهش یافت

مدیر امور آب مهاباد گفت: میزان بارندگی سال آبی جاری در مقایسه با پارسال به ۱۰۷.۳ میلی متر کاهش یافته است.

رضا جهین مدیر امور آب مهاباد گفت: سال گذشته تا بهمن ماه ۲۷۱.۳ میلی متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده بود، اما امسال این مقدار به ۱۰۷.۳ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۶ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه و آبیاری مزارع کشاورزی رهاسازی شد، افزود: براساس برنامه ابلاغی با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی و مدیریت مخزن سد، ۶۱ میلیون برای کمک به احیای دریاچه ارومیه و ۸۸ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی رها سازی شد.

جهین اضافه کرد: در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌های این شهرستان، سال آبی گذشته هشت میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب‌های بین المللی «قوپی باباعلی» و «کانی برازان» رهاسازی شد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.