بهزیستی سلطانیه به ۴۳۰ پرونده توانبخشی رسیدگی می‌کند

رئیس بهزیستی شهرستان سلطانیه گفت: این دستگاه به ۴۳۰ پرونده توانبخشی و ۴۵ پرونده اجتماعی رسیدگی می‌کند که در این حوزه خدمات متعددی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

اصغر بویینی رئیس بهزیستی شهرستان سلطانیه گفت: درگاه ورود افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات مستمر و غیرمستمر به بهزیستی، تاییدیه کمیسیون پزشکی بر اساس استاندارد جهانی است.

وی اظهار کرد: کمیسیون های پزشکی، نقشی موثر و کلیدی در انواع خدمات رسانی بهزیستی به جامعه هدف دارند و بر این مبنا کارهای مربوطه را انجام می‌دهند.

بویینی ادامه داد: در این کمیسیون، معلولیت ها در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی طبقه بندی و شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: پس از ثبت درخواست اولیه، مدارک متقاضیان تشکیل پرونده توانبخشی به کمیسیون پزشکی بهزیستی ارسال و پس از بررسی معلولیت، فرد درخواست کننده به همراه مدارک و مستندات پزشکی در کمیسیون پزشکی حاضر، نوع و شدت معلولیت تعیین و نظریه کمیسیون در سامانه کمیسیون پزشکی (سامانه ارمغان) ثبت و در صورت تایید معلولیت، تشکیل پرونده توانبخشی در سامانه ارمغان انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: در حوزه توانبخشی با تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.