طرح لاله‌های روشن در مدارس گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح «لاله‌های روشن» ویژه برپایی یادواره‌های دانش آموزان شهید در مدارس این استان خبر داد.

سرهنگ ملک علیپور، رئیس کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان به اجرای طرح «لاله‌های روشن» در مدارس استان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده، از این پس یادواره شهدای دانش آموز با هدف تبیین ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شجاعت بین نسل آینده ساز جامعه در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

او افزود: اداره کل آموزش و پرورش گیلان و سپاه قدس استان هر یک وظیفه دارند برای تمهید مقدمات برپایی یادواره‌های دانش آموزی اعم از برپایی یادواره، تهیه ملزومات نرم افزاری و معرفی شهدای شاخص این حوزه مشارکت کنند.

رئیس کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان همچنین اجرای طرح «سلاله ها» ویژه تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا را از دیگر موارد مطروحه در این توافقنامه اعلام و تصریح کرد: این مهم تا زمان برپایی دومین کنگره ملی شهدای استان در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، تداوم خواهد داشت.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم پاسداشت خون و رهروی از آرمان‌های والای شهدا را بخشی از هویت ملی این سرزمین اعلام کرد و با اشاره به هجمه‌های سنگین و بی امان دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ای و اعمال یک جنگ ترکیبی عمیق برای هویت زدایی بین نسل جدید گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان جامعه با سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شجاعت از جمله راهکار‌هایی است که ذهنیت آنان را در کوران جنگ روانی - رسانه‌ای دشمنان نسبت به حقایق ارتقاء می‌دهد.

مهدی فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست اجرای طرح «لاله‌های روشن» را در هویت بخشی به نسل جدید و آینده ساز ضروری دانست و گفت: جولان انواع هجمه‌های تخریبی و گمراه کننده در فضای مجازی و رسانه‌ای اقتضا می‌کند تا زمینه آشنایی آینده سازان این سرزمین با مفاهیم ارزشمند و هویت بخشی، چون ایثار، اخلاص و شجاعت فراهم شود.

طرح «لاله‌های روشن» در مدارس گیلان اجرا می‌شود

او تصریح کرد: تمامی مدارس استان گیلان آمادگی دارند برای برپایی یادواره‌های شهدای دانش آموز و همچنین تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا نقش آفرینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.