موزه مردم‌شناسی هرات کافه موزه می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم از راه‌اندازی کافه موزه در شهرستان خاتم خبر داد.

عباس قدیریان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و همکاری بخش خصوصی موزه مردم‌شناسی هرات به کافه موزه تبدیل می‌شود.

او اظهار داشت: با بازدیدی که از موزه مردم‌شناسی شهر هرات از سوی کارشناس مسئول موزه‌ها و مسئول واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صورت گرفت، موضوع راه‌اندازی کافه موزه هم‌زمان با ایام نوروز ۱۴۰۲ در این موزه مورد بررسی و راهنمایی‌های لازم به متقاضی انجام گرفت.

قدیریان بابیان اینکه موزه مردم‌شناسی هرات در سال ۱۳۹۱ هـ. ش و باهدف نمایش سیر زندگی مردمان قدیم شهرستان خاتم تأسیس‌شده، افزود: در این موزه بالغ‌بر ۵۰۰ شی‌ء مختلف مربوط به زندگی گذشتگان و مردم‌شناسی وجود دارد.

به گفته او سنگ‌قبر‌های تاریخی با قدمت صفویه، نقوش صخره‌ای با قدمت چهار هزار ساله و کتیبه سنگی خط کوفی در این موزه وجود دارد، همچنین صنایع‌دستی چوبی شامل کلیدون، دسته‌هاون، چرخ ریسندگی، کتب و اسناد تاریخی نظیر قرآن خطی، اسناد ملکی و.. در این موزه نگهداری می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم افزود: ظروف سفالی با قدمت‌های مختلف از اشکانی و ساسانی تا قاجاریه و پهلوی، ابزارآلات روشنایی اعم از چراغ تور، چراغ بادی، ابزارآلات کشاورزی و ابزارآلات صنایع‌دستی از دیگر اشیاء به نمایش درآمده در این موزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار