برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی ـ ورزشی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی ـ ورزشی طی ایام الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در پنجمین نشست هماهنگی کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه مبارک فجر که با حضور انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، اعضای برخی از هیئت‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، به برنامه‌های این اداره کل به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و با اعلام اینکه برنامه‌های مختلف و متنوعی در این دهه برگزار می‌شود، گفت: بیش از هزار برنامه فرهنگی ـ ورزشی را در قالب همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات ورزشی، برنامه‌های عمومی، حوزه همگانی، برنامه‌های بخش کارگری، بخش دانش‌آموزی، حوزه دانشجویی و بخش‌های مختلفی که با ورزش و با مردم ارتباط مستقیم دارند برنامه ریزی کردیم که طی این ایام، تحت عنوان کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر برگزار خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد، نگاه رؤسای هیئت‌های ورزشی استان به برگزاری برنامه‌ها نگاه استانی باشد و آن‌ها برنامه هایشان را در شهرستان هایشان رصد و پیگیری کنند تا این برنامه‌ها بتواند در شهرستان‌هایی که قابلیت اجرای برنامه‌ها به شکل ارزشمندی وجود دارد، انجام شود.

پاریزی به ایام الله دهه مبارک فجر اشاره و تصریح کرد: این ایام، ایام مغتنمی است؛ لذا باید اگر مقدور است، رؤسای هیئت‌ها به برنامه‌های شهرستانی سر بزنند و در آن‌ها حضور پیدا کنند.

او با تأکید بر انجام برنامه‌های شاخص در این حوزه، بیان کرد: به هر حال یک سری از برنامه‌ها در استان عمومیت دارد و یک سری از برنامه‌ها در خود کمیته مطرح و شاخص است که این‌ها را باید توجه داشته باشید اقدام موازی که باعث پراکندگی باشد، انجام نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: جامعه ورزش و جوانان برنامه ریزی کرده بتواند در ویژه برنامه دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود حضرت امام (ره) به ایران اسلامی حضور فعال داشته باشد، همچنین در برنامه میهمانی لاله‌ها که ۱۳ فروردین در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار مطهر شهید سلیمانی برگزار می‌شود، مردم و مسئولان را همراهی می‌کنند.

پاریزی افزود: گرچه برنامه‌های ورزشی تیمی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در رشته‌های مختلف به دلیل زمان‌بر بودن از قبل از جلسات اولیه ستاد دهه فجر آغاز شده اند، اما با این حال می‌طلبد؛ شروع برنامه‌های این اداره کل به شکل نمادین یا واقعی از محل گلزار و قبور مطهر شهدای کرمان باشد.

افتتاح ۱۱ پروژه ورزشی در استان کرمان

او تصریح کرد: به لطف خداوند، افتتاح ۱۱ پروژه ورزشی را تا به امروز در دستور کار داریم که قطعاً پروژه‌های ما به تعداد ۲۰ پروژه خواهد رسید و جمعاً ۲۰هزارمتر به سرانه فضای ورزشی اضافه خواهد شد.

پاریزی ابراز امیدواری کرد، در دوره خدمتگذاری وی، عدد افتتاحیه‌های پروژه‌های ورزشی به ۳۶۰ هزار متر در استان برسد.

او بیان داشت: ما در شهرستان‌ها بیش از صد هزار متر پروژه‌های ورزشی به مناسبت‌های مختلف، طی سه سال و نیم گذشته افتتاح کردیم که من تشکر می‌کنم از همه کسانی که در این اتفاق مهم برای استان کرمان نقش داشتند و کمک کردند که این عدد رقم بخورد و کرمان جزو استان‌های برتر کشور در حوزه زیرساخت‌های ورزشی کشور قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برنامه‌های دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: مطلب مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد، این است که حتماً باید به جنبه مردمی بودن برنامه‌ها توجه و دقت شود.

پاریزی افزود: برنامه‌های دهه فجر، مصداق کار مردم و برای مردم است و معتقدیم حوزه ورزش خودش مصداق کار‌های مردم است؛ چون عمومیتی که دارد نه با اعتبارات دولتی دارد آنجا این برنامه‌ها انجام می‌شود و نه به هر حال آن گستردگی جامعه مخاطبش خیلی با اقشار دیگر قابل قیاس است، جا دارد به هر حال این را ملاک عملمان قرار بدهیم.

او تصریح کرد: در رویکردها، خط مشی‌ها و سیاست گذاری‌های برنامه حوزه جوانان مانند تولید محتوا، کار‌های اجرایی، رسانه‌ای، بحث‌های تبلیغی و فرهنگی حتماً باید، پیوست فرهنگی مد نظر باشد و مواردی مانند ترویج مکتب شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب در آن‌ها رعایت شود.

پاریزی بیان داشت: خدماتی که حوزه ورزش به مردم ارائه می‌دهد، تقریباً شکل رایگان دارد، مثلاً اماکن ورزشی که در سراسر کشور در اختیار مردم قرار می‌دهیم؛ اگر بخواهیم با نگاه اقتصادی و درآمدزایی به این اماکن نگاه کنیم، امکان استفاده بخش عمده‌ای از مردم از این اماکن وجود نخواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: امروز ما داریم با یک مبلغ حداقلی در راستای اجرای قانون و اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری، برون‌سپاری و کاهش تصدی‌گری دولت را انجام می‌دهیم و در حقیقت، مصداق خدمات جمهوری اسلامی به مردم در حوزه‌ای گسترده هستیم که هم می‌تواند سلامتی شان را تأمین کند و هم نشاط عمومیشان را به همراه داشته باشد.

او به بحث امیدآفرینی در برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: حتما در برنامه‌ها دقت نظر داشته باشید یکی از مصداق برنامه‌هایی که می‌تواند امیدآفرینی در مردم به وجود بیاورد؛ خصوصا در شرایطی که به لحاظ اقتصادی بعضی از اقشار ما شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند، کار‌های ورزشی و برنامه‌های عمومی ورزشی است که این را باید مدنظر داشته باشید.  

پاریزی تصریح کرد: بحث اطلاع‌رسانی از دستاورد‌های حوزه ورزش اقدام مهمی است که باید کسانی که در برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند، آن‌ها را اعلام کنند، به عنوان مثال، روسای هیئت‌های ما در شهرستان‌ها با علم و اطلاع نسبت به اتفاقاتی که در بحث جایگاه ورزش کشورمان در سطح رقابت‌های بین المللی در سطح آسیا و جایگاه ورزش استان کرمان در بین استان‌های کشور افتاده و زیر ساخت‌هایی که انجام شده است و توجهی که هیئت‌های ورزشی به نقاط محروم‌تر دارند، آگاهی سازی کنند تا مردم از زحماتی که کشیده می‌شود، آگاه شوند.

او از مسئولان ورزشی خواست، به برنامه‌ها و روزشمار هفته خصوصا شعار محوری سال توجه داشته باشند و در بنر‌ها و کار‌های انجام شده متناسب با شعار محوری سال و روزشمار هفته اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار