مشارکت جامعه محلی قشم موجب رونق گردشگری شده است

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور گفت: با برنامه ریزی و همراهی جامعه محلی، اقتصاد جزیره قشم در حوزه گردشگری رونق گرفته و میزان بیکاری به حداقل رسیده است.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از برج پرنده نگری روستای گورزین جزیره قشم گفت: یکی از ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گردشگری است که می‌تواند به بهبود اقتصاد محلی و اشتغالزایی کمک کند.

او گفت: شب‌ها ظرفیت اقامت ۱۰ میلیون نفر، در مناطق آزاد کشور وجود دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری می‌تواند امکان حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد را فراهم کند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور بیان ظرفیت‌های گردشگری قشم گفت: ذخیره گاه زیست کره حرا و طبیعت بکر جزیره موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

عبدالملکی گفت: فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ محیط زیست مردمان جزیره پهناور قشم از دلایل اصلی معرفی این جزیره به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و برای جذب سرمایه گذار در قشم برنامه ریزی شده و از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور در بازدید از دو شرکت فناور واقع در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بر ضرورت تسهیل فرآیند اخذ مجوز‌ها و توسعه صادرات واحد‌های فناور و دانش بنیان در مناطق آزاد تاکید کرد.

حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفری یک روزه به جزیره قشم، پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره قشم در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

برچسب ها: رونق گردشگری ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.