اجرای ۹۰۰ ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر توسط کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۰۰ برنامه در قالب ۶۰ عنوان برنامه محوری طی مدت ۱۰ روز توسط ۳۱ مرکز کانون این استان گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.

معصومه هادی   در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برنامه ویژه خاص هنری شامل آموزش و ساخت پرچم در ۲۲ بهمن برگزار و یک پایگاه کودکان سایبری نیز در همان روز برپا می‌شود تا کودکان با خیال آسوده مشغول بازی و سرگرمی شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: تولید پادکست با هدف معرفی شخصیت‌های انقلابی، اجرای برنامه در مدارس، انتشار کلیپ‌های ساخته شده با موضوع شهدا در فضای مجازی، برنامه آوای انقلاب، بازخوانی نواها و سروده‌های انقلابی توسط نوجوانان در مراکز، نشست‌های تخصصی جایگاه زن در فرآیند گسترش مشارکت سیاسی، حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اجرای ایستگاه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر برنامه‌های کانون در ایام مبارک دهه فجر است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های دیگری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اجرا می‌شود که شامل زنگ آزادی با محوریت معرفی وقایع و ایام و روزشمار انقلاب، افتتاح نمایشگاه صورتگر خیال، نمایشگاه کتاب‌های انقلابی در مراکز، برگزاری رقابت‌های گروهی نقاشی، فراخوان قصه و روایت های مادرانه، قصه گویی مربیان و بازنشر در فضای مجازی، پیک امید، شادی، دانش، وبینار بصیرت افزایی ویژه نوجوانان، برگزاری کارگاه‌های نمایش و قصه گویی ویژه مادران و جشن محوری پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

هادی افزود: مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر امسال با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هست که برنامه‌های بسیار متنوعی را در این زمینه تدارک دیده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط جامعه رویکردهای متفاوتی برنامه‌ریزی شده که شامل توجه ویژه به کودک و نوجوان با خوراک علمی مناسب است زیرا اگر خوراک علمی از راه درست به کودک و نوجوان نشان داده نشود این خوراک را از مبادی دیگر دریافت می‌کنند و مبنا برای این طیف است که با کارهای هنری مانند شعر، قصه و انیمیشن آرمان‌های انقلاب را برای آنان بازگو کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: رویکرد دوم گفتمان با نسل کودک و نوجوان هست که باید فرصتی برای گفت‌وگو با آنان در هر قشری فراهم شود و کتابخانه‌های سیار کانون و تمامی مراکز در سطح استان به این موضوع خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: مشارکت اعضا، کودکان و نوجوانان در تمامی برنامه‌ها رویکرد سوم است تا براساس آنچه تشخیص می دهند بهترین فضاسازی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قصه از بنیادی‌ترین برنامه‌های کانون است، در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ۲ نفر از سیستان و بلوچستان حائز رتبه اول شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار