طب ایرانی موفق در درمان‌های ناباروری

مدیر طب سنتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تحقیقات نشان می‌دهد که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد.

رکسانا شیخی مدیر طب سنتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زوج نابارور در کشور داریم، گفت : بسیاری از افراد مبتلا به ناباروری نیازی به اقدامات گران قیمت برای درمان ندارند و با اقدامات درمانی ساده مشکل ناباروری آن‌ها درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تدابیر طب ایرانی در پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری‌ها بخصوص ناباروری موثر و سبب کاهش هزینه‌های درمان است، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد و می‌توان در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن، از روش‌های طب ایرانی نیز بهره گرفت.

وی اظهار کرد: استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی ایرانی در زنان نابارور، نه تنها می‌تواند میزان موفقیت IVF یا لقاح آزمایشگاهی را بیشتر کند، بلکه موجب بارداری خودبخودی در تعدادی از زنان نابارور می‌شود.

شیخی ادامه داد: داشتن سبک زندگی سالم بر اساس اصول ضروری زندگی از دیدگاه طب ایرانی مانند تغذیه، ورزش، هوای سالم و خواب و بیداری به موقع و دوری از استرس نه تنها می‌تواند از ناباروری پیشگیری کند، بلکه در درمان ناباروری هم موثر است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در زمان بحران جمعیت و بهره گیری از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

شیخی تصریح کرد: تبصره سه ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارایه درمان‌های همزمان طب ایرانی به زوجین نابارور زمینه استقرار متخصصین طب ایرانی را در مراکز درمان ناباروری سطح دو فراهم ساخته تا به زودی شاهد کاهش آمار ناباروری در کشور باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.