جایی که صدای گاز می‌آید، اما گرمایش حس نمی‌شود

دوازده سالی است که خط انتقال گاز از کنار خانه‌های مردم دلگان می‌گذرد، اما مردم شهرستان از آن بهره‌ای نبرده اند.

 کمبود و نایابی سیلندر گاز مایع در این فصل سرد سال موجب گله و سردگردانی مردم شهرستان دلگان شده است.

محسن عبدالهی یکی از شهروندان دلگانی گفت: سیلندر گاز مایع در شهرستان دلگان کیمیا و نایاب شده به طوری که به چندین روستا، مرکز شهر دلگان مراجعه و حتی ۲۷۰ کیلومتر تا ایرانشهر را طی کردم، اما نتوانستم سیلندر گازی تهیه کنم.

عبدالهی، یکی دیگر از شهروندان این شهرستان گفت: برای تهیه سیلندر گاز مایع به شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور مراجعه و دست خالی برگشتم و الان سه ساعت هست که در صفوف گاز ایستادایم.

وی گفت: مشعل گاز خانه‌های این شهر در حالی خاموش است که لوله خط انتقال گاز از یک کیلومتری شهر می‌گذرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلگان گفت: طبق بررسی‌های شده کاهش سهمیه گاز مایع از سوی جایگاه گاز ایرانشهر موجب کمبود گاز مایع در این شهرستان شده است.

سید ابراهیم رضوی افزود: سهمیه اختصاصی گاز مایع شهرستان دلگان در ماه ۱۰۰ تن است که شرکت پرسی گاز ایرانشهر در نهایت هر دو، سه روز ۱۲۰ عدد یا در نهایت ۳۰۰ سیلندر گاز به این شهرستان تحویل می‌دهد که پاسخگوی نیاز جمعیت ۷۰ هزار نفری دلگان نیست.

وی افزود: طرح گاز رسانی به شهر گلمورتی دلگان که از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ کلید خورده و قرار بود یکساله گاز به منازل مردم برسد نیز با پیشرفت ۹۰ درصدی کار بیش از یکسال است که متوقف مانده که انتظار می‌رود مسئولین استانی و کشوری پیگیر این موضوع باشند تا مردم شهرستان دیگر شاهد صفوف طولانی و نبود سیلندر گاز نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار