اعطای تسهیلات اجرای طرح برکت آفتاب در سیستان وبلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به شرایط مطلوب تابش خورشید، یکی از استانهایی مستعد ایجاد نیروگاه های خورشیدی در کشور است.

  بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسیستان و بلوچستان گفت: گفت: در ابتدای  امسال با هدف استفاده از انرژ‌های پاک و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهرها، تفاهمنامه پنج جانبه‌ای بین وزارت نیرو، توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی منعقد شد، که بر اساس این تفاهم نامه با اعطای تسهیلات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی به هر متقاضی، بیست هزار واحد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ۵ کیلو وات در استان احداث خواهد شد.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه افراد و خانوار‌های ساکن در روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها که شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در سامانه ساتبا (شرکت توزیع برق) و بسیج سازندگی را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری ها، در سامانه ملی خرید تضمینی برق فتوولتاییک (مهرسان) ثبت نام کنند.

همعاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۳ هزار و ۲۷۰ متقاضی در سامانه مهرسان ثبت نام کرده اند و در مرحله عقد قرارداد و معرفی به بانک‌های عامل هستند.

بیجار گفت: اجرای این طرح نه تنها سبب ماندارگاری خانوار‌ها در مناطق روستایی خواهد شد بلکه با خرید تضمینی برق تولیدی از آن‌ها در این مناطق اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی به عنوان ناظر عالی طرح، نقش راهبری، گزارش گیری، مشکل یابی و اعلام تصمیمات به دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار