مبادلات تجاری دوطرفه راه حل مشکلات در مرز‌های عراق

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، تا زمانی‌که مبادلات تجاری دوطرفه نشود، مشکلات در مرز‌هایی که با عراق داریم حل نخواهد شد.

وحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور سرکنسول ایران در اربیل برگزار شد، با بیان اینکه مرز‌های استان در عین اینکه دریایی از ظرفیت هستند، اما با مشکلاتی مواجهند، گفت : یکی از مهمترین این موارد شیوه مدیریت مرز‌های کرمانشاه است که اصلاح آن را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات مرز‌ها به دلیل آن است که تجارت ما در عراق عمدتا یکسو و صادراتی است و از همین رو هرآنچه که طرف عراقی می‌گوید را باید بپذیریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تا زمانی‌که این روند ادامه دارد مشکلات مرز‌ها حل نخواهد شد، بر لزوم رونق واردات از مرز‌های استان تاکید کرد.

محمدی خواستار در نظر گرفتن ۲۵ درصد تخفیف در تعرفه‌های وارداتی مرز‌های استان مشابه آنچه که در مرز‌های جنوب کشور وجود دارد، شد و افزود: در این صورت علاوه بر کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق نیز می‌تواند باراندازی برای کالا‌های وارداتی به ایران باشد.

وی راه‌اندازی بازارچه در مرز‌های استان را ضروری دانست تا دوطرف بتوانند به صورت قانونمند کالا‌های مجاز را معامله کنند در غیر اینصورت شاهد رونق قاچاق خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از اهمیت راه‌اندازی حمل یکسره کالا هم یاد کرد که باید در قالب یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی بین دو کشور اجرایی شود و گفت: تقاضا داریم تا آن زمان برای مرز‌های کرمانشاه نیز مانند برخی مرز‌های دیگر کشور سهمیه تردد یکسره ۱۰ کامیون برای کالا‌های خاص و فاسد شدنی در نظر گرفته شود.

خواسته دیگر محمدی تردد مسافر از مرز‌های استان بود و افزود: تا زمانی‌که تردد مسافری برقرار نباشد، یک مرز نمی‌تواند قابلیت‌های خود را آنطور که باید نشان دهد.

وی بر لزوم بازگشایی مرز تیله‌کوه تاکید کرد و از آمادگی استان برای این منظور خبر داد.

محمدی تاکید کرد: به علاوه نیازمند یک تقویم زمان‌بندی برای ملاقات‌های مستمر مرزی بین استان‌های همجوار دو کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار