مراکز علمی و پژوهشی در حوزه نظام تعلیم و تربیت گفتمان سازی کنند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفتمان سازی مسائل نظام و تعلیم و تربیت در جامعه است.

یوسف نوری در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش که به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در نظام تعلیم و تربیت داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم.

وی تصریح کرد: باید بر تربیت‌معلم متخصص متمرکز شود و آموزش تمام دانش روز به معلمان داده شود تا بتوانند از بین این دانش‌ها آنچه مناسب است را به دانش آموزان منتقل کنند.

وزیرآموزش‌وپرورش با بیان این‌که درس نباید برای مدرک و پژوهش برای پژوهش انجام شود، بلکه درنهایت همه کار‌ها باید به اجرا برسد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کودکان باید با در نظرگیری عوامل زمینه‌ای و آینده‌پژوهی انجام شود.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: انتظار داریم در زمان تعطیلی مدارس مراکز علمی و تحقیقاتی مانند؛ دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اثرات منفی این تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند و خطرات و آسیب‌های این تعطیلات بر دانش آموزان را به جامعه اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف این مراکز گفتمان سازی در حوزه نظام تعلیم و تربیت است و یکی از نیاز‌های امروز و آینده جامعه، گفتمان سازی در مورد خطرات تعطیلی مدارس برای دانش آموزان و فرایند آموزشی و پرورشی آنان است.

شایان‌ذکر است، ۱۸ دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن‌هایی که مستقیم در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، در این نشست حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار