مقتدایی: مخابرات به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است

نماینده مجلس گفت: وزارت ارتباطات پشت «خصوصی بودن» شرکت مخابرات سنگر گرفته است.

عباس مقتدایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر مخابرات مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، گفت: برای اینکه این طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری نشود بنده مراحلی را طی کرده ام که برای شما نمایندگان تشریح می‌کنم. مسئله ما در این طرح سوال این نیست که مخابرات شرکتی خصوصی است یا دولتی، بلکه موضوع چیز دیگری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال عنوان می‌کند که شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است، ما هم می‌پذیریم، سوال این است که چرا یک مجموعه تکالیف قانونی خود را نسبت به کسانی که باید برای آن‌ها کاری انجام دهد کاری نمی‌کند و پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته و با هر پیگیری به ما می‌گویند در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می‌کرد، اما این اقدام در سال ۱۴۰۰ انجام نشد و این طور عنوان کردند که حتی این کار را انجام نمی‌دهیم، اما ما پیگیری کردیم و بسیار هم دلمان می‌خواست که اخلاق را رعایت کنیم لذا بر همین مبنا در آبان ماه ۱۴۰۰ به وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادم و در اسفندماه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم و همانجا به وزیر ارتباطات اعلام کردم اگر تکالیف قانونی اجرایی نشود، اعمال ماده ۲۳۴ را در دستورکار قرار خواهم داد.

وی اضافه کرد: در همان ماه به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای زدم و به بنیاد شهید نیز عنوان کردم چرا شما که متولی این کار هستید وظایف خود را انجام نمی‌دهید که در پاسخ به این نامه بنیاد شهید عنوان کرد عملکرد شرکت مخابرات به عنوان دستگاهی که تکالیف خود را به طور کامل انجام نداده است در گزارش‌های ارسالی لحاظ شده است.

مقتدایی با بیان اینکه طی این مراحل طرح سوال انجام دادم، اضافه کرد: حتی از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم نسبت به خصوصی یا دولتی بودن شرکت مخابرات نظر بدهند که معاون قوانین مجلس تصریح کرده است که این شرکت مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه قرار گرفته و افرادی که به صورت تمام وقت در این شرکت فعالیت می‌کنند با رعایت شرایط قانونی تبدیل وضعیت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار