اعتبار ویژه برای مدیریت پسماند در استان اردبیل اختصاص می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر تخصیص اعتبارات و تسهیلات ویژه برای مدیریت پسماند استان در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت و دفن اصولی پسماند در شهرستان‌های مختلف بر اختصاص اعتبارات ویژه از طرف شهرداران برای مدیریت بهتر پسماند استان در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل توجه ویژه شهرداری‌های استان به اجرای برنامه‌های بازیافت و تفکیک پسماند در مبدا و همچنین اجرای ساز و کار‌های مناسب جهت مدیریت نخاله‌های ساختمانی که امروزه موجب نابسامانی در موضوع زیباشناختی شهر‌های گردشگری شده است خواستار شد.

میرجعفریان گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در سطح کشور مطرح است که لازمه تداوم این امر توجه به مدیریت پسماند بعنوان یکی از شاخصه‌های مهم توسعه گردشگری است.

او همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند‌های ویژه بخش کشاورزی از جمله ظروف سموم و کود‌های شیمیایی، بر کاهش استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی و ترویج کشاورزی پایدار و ارگانیک با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست امری ضروری و حیاتی است خواستار توجه ویژه رسانه‌ها و صدا و سیما به موضوع فرهنگسازی و آگاهی بخشی عمومی در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند شد و بر قدرت تاثیر گذاری رسانه‌ها جهت اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

حسن قاسم پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند در سطح استان از طرف شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط بعنوان متولیان اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند استان، بر لزوم ساماندهی و بهبود وضعیت زیست محیطی محل‌های دفن پسماند شهر‌های استان توسط شهرداری‌ها تاکید کرد.

او با اشاره به وضعیت مطلوب نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی و همچنین پسماند‌های شیمیایی و داروئی استان اردبیل گفت: در سالجاری، مقدار هزارو ۴۵۷ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی و بیمارستانها، بی خطرسازی و جهت دفن نهایی به محل‌های دفن منتقل شده است و همچنین مقدار ۳۸ تن پسماند شیمیایی و داروئی جهت امحاء به مراکز مجاز امحاء در سایر استان‌ها ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار