هوای اصفهان در وضع ناسالم

شاخص سنجش کیفیت هوای اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۲ در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

شاخص سنجش کیفیت هوای اصفهان،  ساعت ۱۰ امروز  ۱۰۲  AQI به معنای وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شد.

امروز شاخص سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان با عدد ۱۰۴، پروین با ۱۱۶ و خرازی با عدد ۱۲۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با عدد ۸۹ و رودکی با عدد ۹۷ در وضعیت قابل قبول سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های کاوه، جی، باهنر، فرشادی، فیض، ورزشگاه میثاق، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه، سجزی و مبارکه فعال نیست.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر با قرار گرفتن روی عدد ۷۰ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اُزن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.