سرپرست بهزیستی استان مرکزی خبر داد؛

افتتاح ۸۱ پروژه بهزیستی استان مرکزی در دهه فجر

سرپرست بهزیستی استان مرکزی از افتتاح ۸۱ پروژه بهزیستی استان به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

محمد زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی در نشست خبری در تشریح برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر ۸۱ طرح با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی افزود: بهره برداری از ۵۰ واحد اشتغال و افتتاح ۳۰ واحد مسکونی مددجویان از مهمترین برنامه‌ها در دهه فجر است.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: برای ۳۰ واحد مسکن مددجویان حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده که در کنار آن تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ۵ درصد و تنفس ۳ ساله و بازپرداخت ۳۰ ساله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته ۴ برابر رشد ارائه تسهیلات اشتغال داشتیم، گفت: تسهیلات ۶۴ میلیارد تومانی در سال گذشته به ۲۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که ۱۸۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

زیدوند با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش در استان افزود: این قرارگاه با رویکرد ارائه فعالیت‌های تخصصی در حوزه اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مجوز آن توسط سپاه روح الله استان صادر شده و فعالیت آن به شکل رسمی در ایام الله دهه فجر آغاز خواهد شد.

وی افزود: قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش پیوند دهنده مراکز بخش خصوصی بهزیستی استان با گروه‌های جهادی است و این قطعاً برای مددجویان برکات مؤثری خواهد داشت.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم مددجویان مسئله تخریب دندان آنها به واسطه مصرف داروها است که دچار پوکی استخوان می‌شوند و نمود آن در تخریب دندان‌های آنها اتفاق می‌افتد که بهزیستی استان در این خصوص یک اقدام قابل توجه انجام داد چراکه تأمین هزینه درمان برای مددجویان مقدور نبود.

وی اضافه کرد: یک سری تجهیزات دندان پزشکی قابل حمل خریداری شد و این تجهیزات برای ارائه خدمات به مددجویان در مناطق حاشیه نشین و روستایی استفاده خواهد شد و قرارگاه جهادی مهاجر در این راستا ما را یاری خواهند کرد.

زیدوند بیان کرد: افتتاح طرح شیوع شناسی معلولیت در استان با رویکرد پژوهش برای علل بروز معلولیت و میزان شیوع هر معلولیت در این طرح مطالعاتی انجام شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی میز خدمت در مساجد، رایگان کردن مراکز توانبخشی دولتی و اجرای طرح لایحه خدمت از دیگر برنامه‌های این مجموعه در ایام الله دهه فجر است.

برچسب ها: دهه فجر ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.