کمبود در ذخایر تسلیحاتی آمریکا در پی جنگ اوکراین

نتایج تحقیقات نظامی کمبود جدی سلاح‌های آمریکایی را به دلیل جنگ اوکراین نشان می‌دهد.

نتایج تحقیق نظامی، کمبود جدی سلاح‌های آمریکایی را به دلیل جنگ اوکراین نشان می‌دهد و رئیس ستاد نیرو‌های روسیه تأکید می‌کند که ارتش روسیه عملاً در حال مقابله با کل غرب است.

به گزارش پایگاه اینترنتی رای الیوم، این مطالعه که در وال استریت ژورنال منتشر شد، نشان می‌دهد اوکراین ذخایر هفت سال از تولید موشک‌های جاولین آمریکا را مصرف کرده است.

این مطالعه افزود ذخایر تسلیحاتی فعلی آمریکا در زمان جنگ ناکافی است.

بر اساس این مطالعه، اگر آمریکا به زودی با چین مقابله نظامی کند، با مشکل مهمات مواجه خواهد شد.

این در حالی است که دارل کودل، رئیس فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا گفت که کشورش با مشکل تاخیر در دریافت مهمات مواجه است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه گذشته، واشنگتن چندین محموله کمک نظامی به کی یف ارسال کرده است. با این حال، اوکراین همچنان از کشور‌های غربی درخواست تجهیزات سنگین بیشتری می‌کند و تاکید می‌کند که این یک عامل تعیین کننده در جنگ با روسیه خواهد بود.

علاوه بر این، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه روز دوشنبه تأکید کرد که «ارتش روسیه در عملیات نظامی در اوکراین عملاً در حال مقابله با کل بلوک غرب است».

گراسیموف با اشاره به اینکه روسیه هرگز شاهد چنین سطحی از شدت عملیات نظامی نبوده است، افزود: عملیات ویژه نظامی در اوکراین تحت فرماندهی ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین پیشتر اذعان کرده بود که کشورش با دامن زدن به بحران با مسکو، طرح‌های ناتو را علیه روسیه اجرا می‌کند.

رزنیکوف گفت: نظامیان اوکراینی ماموریت ناتو را انجام می‌دهند و به جای آن در درگیری‌ها علیه روسیه شرکت می‌کنند.

او از کشور‌های غربی خواست که تسلیحات و تجهیزات در اختیار کی‌یف قرار دهند، به این دلیل که این یک سپر واقعی است که از منافع اروپا در منطقه محافظت می‌کند.

اروپا متعهد شد از طریق هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، که بر حرکت در جهت تامین تسلیحات نیرو‌های کی یف تاکید کرد، در سال ۲۰۲۳ به حمایت از اوکراین با تسلیحات ادامه دهد. آمریکا نیز قصد دارد به عنوان بخشی از بسته جدید تسلیحاتی، اوکراین را به موشک‌های ضد هوایی "سی اسپاروو" «Sea Sparrow» مجهز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
این خبر عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چه خبر عجیبی کسی منبع تغذیه تروریسم و جنگ و فروش سلاح درجهانه چطور میتونه کمبود داشته باشه اونم فقط بایه جنگ اوکراین کمبود
آخرین اخبار