تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر به ۸۰ هزار مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا گفت: در دولت سیزدهم ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر به ۸۰ هزار مترمکعب رسید.

ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با بیان اینکه ۲۴۰ هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن در استان در حال اجرا است، اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن از بعد جمعیت سرانه در کشور مقام نخست دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد میزان آب شرب مورد نیاز استان بوشهر طبق مصوبه وزارت نیرو از طریق آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر ۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده که تاکنون به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تولید آب شرب از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان را تا سال گذشته ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز دانست و گفت: با تلاش‌های انجام شده تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در شبانه‌روز در یک سال گذشته ۴۵ هزار مترمکعب افزایش یافت و به ۸۰ هزار مترمکعب رسیده است.

عالی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ظرفیت تولید آب استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن ۵۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش می‌یابد گفت: تا پایان امسال آب‌شیرین‌کن وحدتیه دالکی به ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب، سعدآباد با حجم ۲۵۰۰ متر مکعب، بوشهر به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب و مرحله نخست آب‌شیرین‌کن سیراف جم به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی جمع کل آب تولیدی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در دولت سیزدهم تا پایان امسال را ۱۰۰ هزار مترمکعب دانست و بیان کرد: علاوه بر اجرا این طرح‌ها برخی از  تأسیسات آب‌شیرین‌کن از جمله آب پخش، هلیله بندرگاه، مرحله دوم سیراف جم در سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن از جمله در عسلویه، بنک، کنگان، گناوه، تنگستان، دیر و نیروگاه اتمی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.