بازآفرینی بافت‌های فرسوده اصفهان با نگاه اقتصادی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بازآفرینی اقتصادی بافت‌های فرسوده اصفهان را خواستار شد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور در اصفهان است گفت: نبود اعتبارات و گاه حتی بی توجهی به فرهنگ نوسازی و بهسازی بافت‌ها سبب تشدید مشکلات بافت‌های فرسوده شده است.

او بافت‌های فرسوده را از مهم‌ترین معضلات شهر‌ها دانست و ادامه داد: بافت‌های ناکارآمد و فرسوده، نه تنها منظر شهری را زیر سوال برده، بلکه بهره مندی شهروندان از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های شهری را نیز تحت تاثیر قرارداده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداری‌ها خواست مسائل و مشکلات خود را در زمینه بافت‌های فرسوده به صورت جدی به نمایندگان مجلس منتقل کنند تا برای تدوین طرح و تصویب قوانین لازم الاجرا در این زمینه اقدامات موثری شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده در حوزه اقتصادی به لحاظ محیط درونی با ضعف‌های زیاد و به لحاظ محیط بیرونی با فرصت‌های قابل توجهی روبه  رو است و در نهایت با کاستن از ضعف‌های موجود می‌توان بیشترین بهره را از آن در حوزه اقتصادی برد.

او با بیان اینکه مردم باید به این نتیجه برسند که برای احیای منازل خود در بافت‌های فرسوده اقدام کنند گفت: نظام بانکی نیز باید فعال شود و با ارائه تسهیلات با سود کم مردم را در احیای بافت فرسوده یاری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه با کمبود زمین روبرو هستیم و قرار بر این هست که فضای سبز را توسعه دهیم، طرح تجمیع اراضی و خانه‌های ریزدانه و تبدیل آن‌ها به آپارتمان می‌تواند طرح مناسبی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.