احداث ۱۶ دستگاه پل جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت : امسال تاکنون در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه، ۱۶ دستگاه پل جدید احداث و ۷۵ پل باکسی با دهانه ۲ متر نیز تعریض شده است.

علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : تعداد کل پل‌های استان کرمانشاه ۱۲ هزار و ۹۶۰ دستگاه است که تعداد ۵۷۴ دستگاه از این پل‌ها در رده پل‌های بزرگ هستند و بصورت مستمر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پل‌ها، از جمله سازه‌های حائز اهمیتی است که با توجه به نقش خاص خود در حمل و نقل جاده ای، هر اقدامی در خصوص آن‌‎ها می‌تواند در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها مؤثر باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: باتوجه به میزان بالای تردد در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه، بازسازی ابنیه فنی راه‌ها اهمیت زیادی دارد و به لحاظ حساسیت بالای پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، بی توجهی به آن خسارات زیادی درپی خواهد داشت؛ از این رو، بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، اولویت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

سلیمی گفت: تعمیر یا ترمیم دیوار کوله و دستک ۱۶ دستگاه پل، تنقیه آبرو‌های کوچک ۶۲ دستگاه، پاک سازی ورودی و خروجی آب‌رو‌ها ۳۹۸ دستگاه و تنظیم بستر رودخانه‌ها در محل ورودی و خروجی پل‌های بزرگ سه دستگاه نیز از جمله اقدامات زمستانی در استان است.

وی افزود: ساخت هندریل بتونی تعداد پنج عدد برای پل‌های محور قوری قلعه، بیاشوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه، سلطان آباد کنگاور از دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.