رئیس پلیس فتای اصفهان:

مراقب اطلاعات ذخیره‌شده در گوشی همراه خود باشید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت:یکی از ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی، سو استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و گوشی همراه است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری در فضای مجازی، سو استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و گوشی همراه است.

او ادامه داد: در این روش، افراد با تبلیغ و انتشار آگهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیر رایانه، گوشی همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل کار قربانی رفته و پس از تعمیر، با روش‌های مختلف، اطلاعات حساب بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آن‌ها را به‌دست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب یا اخاذی از آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و برای تمام برنامه‌های داخل سیستم رایانه و گوشی همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند. همچنین امکان دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را نیز محدود کنند. زیرا این احتمال وجود دارد که افراد بدون صلاحیت اقدام به فعال‌سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سو استفاده و سرقت اطلاعات یا اخاذی از آن‌ها کنند.

او خاطرنشان کرد: شهروندان برای تعمیر سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از نصب نشدن نرم‌افزار‌های غیرمجاز بر روی آن اطمینان حاصل کنند. همچنین از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی مانند کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وبگاه‌های جعلی و وبگاه‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.