آمادگی ۷۰ مسجد درسیستان و بلوچستان برای معتکفین

۷۰ مسجد در سیستان و بلوچستان، امسال پذیرای معتکفین خواهد بود که بیشترین تعداد با ۲۰ مسجد به زاهدان اختصاص دارد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: نام‌نویسی اینترنتی این مراسم معنوی از روز پنجم بهمن ماه  به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا سحرگاه ۱۵ بهمن ماه شماره پنج را به سامانه ۹۰۰۰۸۵۲۳ ارسال کنند و یا به آدرس سایتی که برایشان پیامک خواهد شد مراجعه و برای خودشان و یا به نیابت از دیگران «زنده یا متوفی» با پرداخت هزینه نام‌نویسی کرده و در این امر سهیم شوند.

حجت الإسلام منصور باقربیک تبریزی افزود: براساس برنامه ریزی شده، امسال در سیستان و بلوچستان اعتکاف آقایان و بانوان، اعتکاف دانشجویی و اعتکاف دانش آموزی جدا از هم با برنامه‌های مختلف و ویژه فرهنگی در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: امکان اعتکاف نیابتی نیز در این استان امسال فراهم شده که در آن، افرادیکه به هر دلیل توانایی شرکت در این مراسم معنوی را ندارند، می‌توانند هزینه اعتکاف یک یا چند نفر را تقبل کرده و به شکل نیابتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی افزود: کارت ورود به مراسم معنوی اعتکاف در سیستان و بلوچستان نیز به صورت متحدالشکل و از طریق سایت https://etekafsb.com به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد که در زمان ورود به مساجد باید به همراه داشته باشند.

حجت الإسلام باقر بیک خاطرنشان کرد: روز‌های اعتکاف هر ساله در میانه ماه رجب به عنوان یکی از پربرکت‌ترین ماه‌های قمری سرآغاز حرکت معنوی شمار زیادی از مسلمانان خالص و صادق را رقم می‌زند.

برچسب ها: اعتکاف ، ماه رجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار