برگزاری دوازدهمین کنفرانس ملی بهره وری در یزد

معاون رئیس جمهور بر بهره وری به عنوان راه حل اساسی حل مشکلات کشور تاکید کرد.

لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این کنفرانس گفت: بهره وری یکی از ۱۱ اولویت‌های کشور است که مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌آید.

لطیفی بهره وری را راه حل اساسی برای حل مشکلات کشور توصیف کرد و افزود: بهره وری موضوع مهمی است که گریزی از آن نبوده و باید دستگاه به دستگاه مطالبه شود. در زمینه بهره وری نیازمند تصمیم‌های سرنوشت ساز هستیم.

او با اشاره به جایگاه ارزشمند یزد در زمینه بهره وری حوزه‌های مختلف تأکید کرد که یزد در این خصوص می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

استاندار یزد نیز از تدوین برنامه ارتقای بهره وری استان با عنوان «یزد بهره ور» و در دستور کار قرار گرفتن این موضوع خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات پژوهشی امسال استان به این موضوع اختصاص یافته و بر این اساس، چشم اندازی داریم که تا ۱۰ سال آینده یزد به عنوان استان بدون اتلاف و پایتخت بهره وری ایران شناخته شود.

مهران فاطمی با اشاره به سهم ۴۰ درصدی بهره وری در برنامه رشد اقتصادی استان ادامه داد: هوشمند سازی معادن اقدام دیگری است که در استان یزد انجام شده و دستاورد‌های مهمی نظیر افزایش ۲۰ درصدی راندمان و کاهش ۱۲ درصدی مصرف سوخت را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان ملی بهره وری هم از نیاز کشور به بهره وری سخن گفت و تصریح کرد: همه تصمیم‌ها و طرح‌ها از این به بعد باید پیوست بهره وری داشته باشد، اما شاهد هستیم که برخی از کارخانه‌های آب بر در مناطق خشک احداث شده است.

پیشوایی افزود: همچنین بسیاری از کارخانه‌ها در مسیر باد و به سمت منطقه شهری است. این‌ها مسائلی است که اهمیت موضوع بهره وری را خاطرنشان می‌سازد.

او اتصال بهره وری به نظام جامع سلامت، اتصال بهره وری به نظام ارتقا، انتصاب و ابقای مدیران و اتصال بهره وری به تخصیص بودجه را خواستار شد.

در این کنفرانس دو روزه، پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوع بهره وری و سیاست گذاری اقتصادی، تدوین شاخص‌های اختصاصی بهره وری مبتنی بر مدل سازمان بهره وری آسیایی، بهره وری و قوانین و مقررات، بهره وری و کیفیت منابع انسانی، مدل ایرانی ارزیابی بلوغ نظام مدیریت بهره وری و نگاه منطقه‌ای به توسعه بهره وری در کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار