سرهنگ زینى وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظرفیت معابر، پاسخگوى حجم افزایشى خودرو‌ها نیست

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور گفت: افزایش خودرو‌ها باعث مى شود که ظرفیت شبکه معابر جوابگوی تقاضای نباشد یعنی عرضه و تقاضا با هم هیچ تناسبی ندارند.

سرهنگ مصطفى زینى وند در خصوص پارک خودرو‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم موضوع توقفات وسایل نقلیه را تشریح کنیم با یک محاسبه ساده به آن می‌پردازیم. به این ترتیب که می‌دانیم هر سال ۸۷۶۰ ساعت است که مسافت متوسطی که یک خودرو در سال طی می‌کند بیست هزار کیلومتر می‌باشد. اگر میانگین سرعت یک خودرو را ٤٠ کیلومتر بر ساعت حساب کنیم مدت زمان متوسط حرکت یک خودرو در سال ٤٠٠ ساعت است که مابقی آن مدت زمان توقف یک خودرو می‌باشد یعنی ۸۳۶۰ ساعت در سال به صورت میانگین یک خودرو نیاز به پارک دارد.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: این محل پارک می‌تواند در محل سکونت مالک یا راننده باشد و یا می‌تواند در محل کار وی و یا جایی که مراجعه می‌کند باشد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: پس این محاسبه نشان می‌دهد ما در کلانشهر‌ها و یا در شهر تهران که مرکز توسعه نیز هست، با توجه به گسترش شهر نشینی و با توجه به افزایش سرانه مالکیت خودرو به سمتی می‌رویم که به جای انسان محوری به سمت خودرو محوری گام بر میداریم.

وی گفت: این افزایش خودرو‌ها باعث مى شود که ظرفیت شبکه معابر جوابگوی تقاضای نباشد یعنی عرضه و تقاضا با هم هیچ تناسبی ندارند و باعث می‌شود که یک سری مشکلات را در سطح معابر داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار