به دنبال دستور رئیس قوه قضائیه؛

مدارس ملزم به جبران مبالغ گرفته شده از دانش آموزان به ازای تعطیلی شدند

مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس مبالغ گرفته شده از اولیا دانش‌آموزان که به ازای آن اقدامی نکرده‌اند را به نحو مقتضی جبران کنند.

به دنبال دستور رئیس قوه قضائیه در مورد رعایت حقوق مردم و دانش‌آموزان از سوی مدارس با توجه به تکثر تعطیلی‌های سال جاری تحصیلی؛ مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ابلاغ کرد؛ متن این بخشنامه که با امضای حجت اله الماسی صادر شده است، به شرح زیر است:

نظر به این‌که از ابتدای سال تحصیلی جاری، به صورت مکرر و به دلایل مختلف از جمله برودت، آلودگی هوا و... فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری بوده است، مبالغی که مدارس (دولتی و غیردولتی) جهت انجام خدمات خاص از اولیا دریافت نموده‌اند و به ازای آن‌ها به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها اقدامی صورت نگرفته است، به نحو مقتضی جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفته بود یکی از مشکلاتی که به واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود؛ بعضا اولیاء دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آن‌ها برای سرویس رفت و آمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان، به آن‌ها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

رئیس عدلیه تاکید کرد: دادستان کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
دادگاهها درهیچ پرونده شخصی اشخاص تاکنون نتوانسته رفق وفتق اختلاف نماید .بعد ازکلی دوندگی واتلاف زمان بازیرکی پرونده رابدون نتیجه مختومه می کنند وبعد می گویند برای رسیدگی باید دادخواسنی بصورت دیگری بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
آقای اژه‌ای فکری برای کارت سوختهای مردم که به مدت شش ماه است هنوز خبری از صدورش نیست. من از کارت سوختم فقط سه بار استفاده کردم که سوخت .هیچکس هم جوابگو نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
داداش اگه شما میخوای کاری کنی و دیگر حقوق مردمی ، حق مردم رو از مسئولین بی کفایت و فساد از جمله خودروسازی و تو همون ق.ق هم حق مردم رو پایمال میکنن بگیر و حقوقی که بابت کار و کارایی که ندارن از بیت المال میگیرن رو پس بگیر
میلیاردها میلیارد حقی که ضایع میشه رو رها کردی دستور برا دو زار تعطیلی که خودتون دستورش رو دادین میدی؟
میخوای شوآف کنی که مثلا پیگیر حق مردمی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
بیا اینم از زمانی که یکی می‌خواد حق مردم پایمال نشه،کار میکنن میگیم میخوای خودتو نشون بدی کار نمیکنن میگیم بی عرضه و بیکفایت،ما کلا دنبال بهانه ایم در همه حال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
به وضعیت خودروساز ها رسیدگی کنید از دیروز قراراست سایپا ثبت نام کنید ولی تا الان سایتش خراب است خودرویی که تحویل می دهد هزاران مشکل دارد بدجور ظلم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
ای کاش برای این مردم ناراحت کاری میکردین برای این اقتصاد منزوی کاری میکردین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۲:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
جناب اژه ای چرا با کسانی که افکار عمومی را مغشوش می کنند به دروغ ، به شدت پرداخت نمی کنید؟ همین کسی که برای اولین بار فساد 92 هزار میلیاردی فولاد را پیش کشید ، امروز معاون جنابعالی آقای مصدق گفتند به این میزان نبوده و خیلی کمتر بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
چطور به فکر مدارس هستی ولی به فکر ایران خودرو و سایپا که هر روز دارن به ملت ظلم می‌کنند نیستی؟ چرا شورای رقابت باید با فروش خودرو در بورس کالا موافقت کنه که الان ایران خودرو و سایپا سایتشونو واسه ثبتنام قفل کنند تا مردم رو مجبور کنن بروند از بورس کالا خرید کنن با قیمت دوسه برابری؟ شما واقعا مجری .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

اول ،

اعاده حیثیت من از همسر علمدار بردبار ،
به خاطر تهمت اعتیاد ،

شاهد :
ستوان دوم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
هاجر تلفنی
۱۰:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
درود بر اژه ای
با فساد در دستگاهای اجرایی و ترک فعل ها و مسببان آلودگی هوا هم برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
فقط ايشان حرف ميزند ولي عمل هيچ
آخرین اخبار