عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله زده خوی به اتمام رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: عملیات امدادرسانی در ۵۲ روستای زلزله زده شهرستان خوی پس از هفت روز به اتمام رسید.

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک هفته گذشته، ۹۱۵ نفر از نیروهای امدادی این جمعیت در ۵۲ روستای مناطق زلزله زده خوی حضور داشته و ۹ اردوگاه اسکان اضطراری (۸ ارودگاه شهری و یک ارودگاه روستایی) برپا کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی به بیش از چهار هزار و ۳۰۷ خانوار زلزله زده در خوی خدمات رسانی کرده است، افزود: ۲۱ هزار و ۵۳۵ نفر طی یک هفته گذشته در مناطق زلزله زده خوی از خدمات ارائه شده هلال احمر بهره مند شدند.

محبوبی ادامه داد: در مجموع ۵۲ روستا با بهره مندی از توانایی خانه‌های هلال، دهیاران و همچنین تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات ابتدایی وقوع زلزله، اردوگاه های امدادی هلال‌احمر برپا و زلزله زدگان در آنها اسکان اضطراری یافتند.

وی ارزش میزان امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی را ۳۵۳ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۰۷ دستگاه چادر، یک هزار و ۱۱۹ تخته موکت، سه هزار و ۱۶۶ تخته پتو، ۵۲۶ چراغ والور، ۲ هزار و ۵۷۴ بخاری برقی، یک هزار و ۵۰۰ عدد آبمیوه و ۲ هزار و ۶۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در میان زلزله‌زدگان مناطق متأثر از زمین لرزه خوی توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در رابطه با حضور تیم‌های ارزیاب در مناطق زلزله زده یادآور شد: به منظور ارزیابی میزان خسارت و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی این زلزله، ۹۱۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰ تیم عملیاتی شامل تیم‌های ارزیاب، آنست، آواربرداری، اسکان اضطراری و تغذیه با به کارگیری ۲۰۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی روز به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی تاکید کرد: در همان دقایق ابتدایی زلزله علاوه بر تشکیل ستاد مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان و سازمان امداد و نجات، ستاد مدیریت حوادث استانداری استان و ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های متاثر نیز تشکیل شد.

محبوبی با اشاره به اهمیت جایگاه خانه‌های هلال در امدادرسانی به بلایای طبیعی گفت: طبق وظایف و اهداف از پیش تعیین شده برای خانه‌های هلال، در همان لحظات ابتدایی زمین‌لرزه خوی، ۱۵ خانه هلال در روستاهای اطراف شهرستان خوی با هماهنگی مرکز فرماندهی ستاد استان به‌حالت آماده باش درآمد و بلافاصله ارزیابی وضعیت افراد و ابنیه روستا را قبل از رسیدن تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر آغاز و نتایج را به ستاد فرماندهی عملیات استان اعلام کردند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از داوطلبان فعال نیز در این مدت به زلزله‌زدگان امدادرسانی کردند و ۸۰ نفر داوطلب نیز در شهرستان‌های چایپاره، پلدشت، شوط، ماکو و چالدران برای حضور در مناطق زلزله زده در حالت آماده باش بودند.

محبوبی از تهیه و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم در تمامی مناطق زلزله زده با مشارکت خیرین و نیروهای داوطلب هلال احمر به همراه اعضای موسسه خیریه عترت بوتراب خبر داد و افزود: علاوه بر تهیه ۴۳۰ پرس غذای گرم برای عوامل اجرایی هلال احمر و اهدای اقلام غیرنقدی شامل ۵۰۷ پتوی دو نفره، ۱۰۰ بسته نان خشک، ۹۷۰ قوطی کنسرو تُن ماهی و ۵۰۰ قوطی کنسرو لوبیا با مشارکت خیرین شرکت مس به خانواده‌های آسیب دیده، مدرسه‌ای پیش ساخته با ظرفیت ۵۰ نفر برای استقرار دانش آموزان روستاهای همجوار بدلان، قریس و صوفی شهرستان خوی نیز تامین شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.