واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در قم

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی ساکن استان قم در طرح بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی مهاجران غیرایرانی در برابر فلج اطفال و سرخک تحت پوشش قرار گرفتند.

محمد نیک‌پور گفت: با توجه به افزایش حجم مهاجرت‌ها از مرز‌های شرقی کشور از سال ۲۰۲۱، احتمال بروز بیماری‌های عفونی واگیردار از جمله سرخک و فلج اطفال نیز افزایش یافت.

 مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم عنوان کرد: طرح واکسیناسیون علیه بیماری‌های فلج اطفال و سرخک به‌منظور افزایش سطح ایمنی اتباع غیر ایرانی و در راستای جلوگیری از طغیان بیماری‌های واگیردار از ۱۰ آذرماه آغاز شد و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیساریای عالی پناهندگان و یونیسف در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله قم در حال اجراست.

نیک‌پور با اشاره به رایگان بودن واکسیناسیون، افزود: تمام اتباع مجاز و غیرمجاز زیر ۱۵ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت نزدیک محل سکونت خود، خدمات مربوط به واکسیناسیون و ویتامین آ خوراکی را دریافت کنند.

 مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم بیان کرد: باوجود این‌که بعضی اتباع خارجی واکسن‌های فلج اطفال و سرخک را در ماه‌های گذشته دریافت کرده‌اند، ولی برای دستیابی به سطح ایمنی بالا باید واکسیناسیون تکرار شود.

به گفته نیک پور،در مناطقی مانند دامشهر و شهرک لبن که بیشترین تجمع اتباع وجود دارد این طرح توسط تیم‌های سیار انجام می‌شود.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با بیان این‌که تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، ادامه داد: ظرفیت پوشش این طرح در استان قم، بالغ بر ۵۰ هزار نفر است.

 مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم از همه اتباع خواست با شرکت در این طرح و واکسینه کردن اعضای خانواده‌هایی که مشمول طرح می‌باشند، در حفظ و ارتقاء سلامت خانواده‌های خود سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.