تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه عظیم گازی برای گرمابخشی به خانه‌های مردم و ارزآوری برای کشور، از تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد این مجتمع خبر داد.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با تلاش و مجاهدت کارکنان جبهه‌ی اقتصادی کشور، عملیات تولید حداکثری گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در فصل زمستان در حال انجام است.
 
وی افزود: مجموعه تعهد تولید پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از ۲۰ فاز عملیاتی حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز است، اما اکنون روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد یعنی در مجموع ۵۷۶ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین در این مجتمع تولید می‌شود.
 
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاه‌ها منتقل می‌شود نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها را تامین می‌کنیم.
 
وی با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه، گفت: در پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فاز‌ها و پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به‌دست می‌آید.
 
باهوش ادامه داد: محصول گاز مایع (ال‌پی‌جی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاه‌های نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پایین‌دستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات ازسوی مجتمع پارس جنوبی تولید و تامین می‌شود.
 
وی عنوان کرد: سربازان جبهه‌ی اقتصادی کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با تمام توان و با آماده باش کامل در واحد‌های عملیاتی برای آرامش وآسایش هموطنان گام برمی دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.