کلاهبرداری با عنوان واریز سود سهام عدالت از مردم

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کلاهبرداری با ترفند واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از شهروندان بوشهری خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در پی واریز سود سهام عدالت در ماه گذشته، مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت اقدام به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند که به‌تازگی در بستر شبکه‌های اجتماعی و میان کاربران استان نیز مشاهده شده است.
 
وی در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: به همراه پیامک یک نشانی اینترنتی به قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.
 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در مراحل بعدی از قربانی درخواست واریز وجه اندکی به عنوان مالیات و... می‌شود و در صورتی که کاربر روی دکمه پرداخت کلیک کند، به درگاه جعلی پرداخت هدایت می‌شود و اطلاعات بانکی کاربر به سرقت می‌رود.
 
وی به مردم و هم‌استانی‌ها توصیه کرد: دریافت مرحله دوم سود سهام عدالت نیاز به هیچگونه واریز وجه و یا پرداخت اینترنتی ندارد و فریب تبلیغات کلاهبرداران را نخورند.
 
سرهنگ قاسمی افزود: همچنین از بازکردن آدرس‌های اینترنتی که در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور معمول از منابع نامعتبر منتشر می‌شود تحت هر عنوانی خودداری شود تا مجرمان سایبری به محتویات و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.