تونل دوم حیران یک نیاز ملی و منطقه‌ای است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تونل دوم حیران نه تنها برای استان اردبیل، که یک نیاز مهم ملی و منطقه‌ای محسوب می‌شود.

صدیف بدری نقش مهم محور ترانزیتی اردبیل - آستارا در جابه‌جایی مسافر و بار در شمال و شمال‌غرب کشور را یادآور شد و گفت: تونل دوم حیران نه تنها برای استان اردبیل، که یک نیاز مهم ملی و منطقه‌ای محسوب می‌شود و باید کار‌های عملیاتی آن در اسرع وقت به اتمام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث تونل دوم حیران در جریان آخرین وضعیت پروژه، نکات لازم را به پیمانکار توصیه کرد و در راستای پیگیری رفع مشکلات پیش‌روی این طرح از دستگاه‌های مربوطه، قول مساعد داد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش آخرین پیشرفت پروژه گفت: تونل حیران گلوگاه اتصال استان اردبیل به تهران و استان‌های شمالی و شرقی کشور می‌باشد و احداث لاین دوم این تونل موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در این محور خواهد بود.

علی یوسف زاده ادامه داد: طول کل تونل ۷۳۰ متر می‌باشد که حفاری قسمت فوقانی (طاق) تونل به طور کامل انجام و مسیر تونل بازگشایی شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه دارای ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: ۶۷۰ متر از حفاری قسمت تحتانی (پاطاق) تونل اجرا شده و ۶۰ متر باقیمانده در دست اجرا می‌باشد و به موازات آن عملیات اجرای لاینینگ تونل در روز‌های آتی آغاز خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.