برگزاری ۶۴۴ دوره آموزشی برای ۹۰۳۷ بهره‌بردار بخش کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج و بهره‌برداری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۴۴ دوره آموزشی برای ۹۰۳۷ بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان برگزار شده است.

کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج و بهره‌برداری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : حدود ۷۰ درصد از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان کرمانشاه کم سواد یا بیسواد هستند که نیاز به مهارت آموزی مستمر دارند.

مدیر هماهنگی ترویج و بهره‌برداری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: برای این بهره‌برداران برنامه‌های مختلف آموزشی در قالب کارگاه‌های یک روزه، برنامه‌های تلویزیونی، تولیدات رسانه ای، آموزش در مزرعه و… اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری ۷۶۹ دوره آموزشی پیش بینی شده، گفت: تاکنون ۶۴۴ دوره آموزشی برای ۹۰۳۷ بهره بردار بخش کشاورزی توسط معاونت ترویج استان برگزار شده است.

مهرابی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ درصد از تعهدات آموزشی در سالجاری انجام شده، افزود: دوره‌های آموزشی در مباحث دامپزشکی، علوم زراعی و باغی، طیور، شیلات، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، محیط زیست و صنایع تبدیلی می‌باشد.

وی به دوره‌های اشتغال آفرین آموزش بهره‌برداران اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ دوره آموزش اشتغال برای بهره برداران اجرا شده که تعداد ۵ هزار و ۲۳۹ نفر موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند که بتوانند تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.

مهرابی از انعقاد تفاهمنامه با نهضت سوادآموزی و مرکز تحقیقت کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این تفاهنامه به منظور آموزش افراد کم سواد وبیسواد در بخش کشاورزی و معرفی افراد به مراکز دهستان‌ها جهت اجرای آموزش بهره‌برداری در اراضی دیم کشاورزی و طرح جهش تولید منعقد شده است.

مدیر هماهنگی ترویج و بهره‌برداری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۰۰ کارشناس پهنه‌های تولیدی در شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای در دهستان‌ها مشغول فعالیت هستند و برنامه‌های آموزشی ترویجی و خدماتی ارائه می‌دهند.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته تعداد ۶۵۱ دوره آموزشی برای یازده هزار و ۱۷۳ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران برگزار شد.

مهرابی خاطرنشان کرد: ورود بهره‌برداران، مروجین و هم یاران کشاورزی ظرفیتی مغتنم است و به هر میزان بر تعداد باسواد خانوار روستا‌ها افزوده شود در ارتقای دانش و توانمندتر شدن روستاییان و پایداری درآمد‌ها و منابع و بهره وری روستا موفق‌تر و به تحقق عدالت نزدیک‌تر می‌شویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار