مایکروسافت دچار قطعی جهانی شد

بنا بر گزارشات منتشر شده، دسترسی به تعدادی از سرویس‌های شرکت مایکروسافت برای هزاران کاربر در سراسر جهان دچار اختلال شده است.

مایکروسافت مشغول به انجام تحقیقات درباره یک مشکل شبکه است که دسترسی به سرویس‌های متعدد این شرکت شامل تیمز (Teams) و اوت‌لوک (Outlook) را برای هزاران کاربر در سراسر جهان، مختل کرده است.

مایکروسافت تعداد کاربرانی که دسترسی آن‌ها به سرویس‌های این شرکت مختل شده را اعلام نکرد؛ اما آمار وب سایت رصد قطعی داون دتکتور نشان داد بیش از ۳۹۰۰ مورد اختلال دسترسی در هند و بیش از ۹۰۰ مورد در ژاپن گزارش شده اند.

گزارش‌های اختلال در دسترسی در استرالیا، انگلیس و امارات متحده عربی هم افزایش یافت.

سایت داون دتکتور با جمع آوری گزارش از منابع مختلف شامل گزارش‌های خطا که توسط کاربران ارسال شده است، قطعی سایت‌ها و سرویس‌ها را رصد می‌کند.

مایکروسافت در توئیتی نوشت:

ما مشکل شبکه احتمالی را شناسایی کرده‌ایم و سرگرم بازبینی تله‌متر هستیم تا اقدام بعدی برای حل مشکل را مشخص کنیم.

سرویس ابری آزور مایکروسافت هم درباره مشکل شبکه، توئیتی ارسال و اعلام کرد:

تعدادی از کاربر با مشکلاتی در این پلتفرم روبرو شده‌اند.

در جریان این اختلال، اکثر کاربران سرویس‌های مایکروسافت قادر به مبادله پیام، پیوستن به مکالمات ویدئویی یا استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن تیمز نبودند. بسیاری از کاربران در توئیتر به ارسال اخبار درباره اختلال سرویس مایکروسافت پرداختند و هشتگ مایکروسافت تیمز، در این سایت شبکه اجتماعی ترند شد.

مایکروسافت تیمز بیش از ۲۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بخش یکپارچه‌ای از فعالیت‌های روزانه کسب و کار‌ها و مدارس را تشکیل می‌دهد که از این سرویس، برای تماس، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی شده و سازماندهی جریان کار، استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سرویس‌های دیگر مایکروسافت که با اختلال روبه‌رو شدند، شامل مایکروسافت اکسچنج آنلاین، شیرپوینت آنلاین، وان درایو برای کسب و کار، مایکروسافت ۳۶۵ و ایکس باکس لایو بودند.

منبع:CNBC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.