ارائه ۷۰ درصد خدمات مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی در استان اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد از خدمات ارائه شده به مودیان مالیاتی این استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

داریوش سرخانی مقدم گفت: با راه اندازی سامانه برخط هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از خدمات مورد نیاز مودیان مالیاتی از جمله صدور گواهی مالیاتی، رسیدگی و صدور اظهارنامه‌ها، استعلام‌ها از طریق همین سامانه و به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین سهم مالیات دریافتی از شهرستان‌های استان بصورت مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به امور مختلف در شهرستانها هزینه می‌شود،می گوید: در۱۰ ماهه امسال و از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری شده از خلخال ۱۲۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها، اداره ورزش و جوانان وسایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

او همچنین از تسهیل در کار مراجعین به ادارات امور مالیاتی به خصوص رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی خبر داد و گفت: ۹۹ درصداز اظهارنامه‌های ارائه شده از سوی ادارات امور مالیاتی پذیرفته می‌شود.

سرخانی مقدم از اعمال بخشودگی با حداکثر تخفیف برای بدهکاران مالیاتی خبر داد و می گوید: حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی برای تسهیل در امور اقتصادی استان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال از مجموع ۸۳ هزار اظهارنامه ارائه شده به ادارات امور مالیاتی استان ۶۳ هزار اظهارنامه راستی آزمایی و قطعی شده که ۷۵ درصد از مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده از سوی مودیان استان را شامل می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.