الازهر مصر خواستار تحریم کالا‌های سوئدی و هلندی شد

الازهر مصر در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌هایی از آن در سوئد و هلند، خواستار تحریم کالا‌های سوئدی و هلندی شد.

راسموس پالودان رئیس یکی از احزاب سوئدی ضد اسلام روز شنبه گذشته نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد آتش زد. این کار با حمایت شدید پلیس انجام شد که از نزدیک شدن افراد به او هنگام ارتکاب این کار جلوگیری کرد.

براساس گزارش عربی ۲۱، روز دوشنبه نیز ادوین واگنسولد، رئیس حزب ضد اسلام پگیدا در هلند نسخه‌ای از قرآن را در شهر لاهه هلند به آتش کشید.

الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای از ملت‌های عربی و اسلامی خواست همه کالا‌های هلندی و سوئدی را تحریم و موضعی قوی و یکپارچه در حمایت از کتاب خداوند اتخاذ کنند.  الازهر اعلام کرد تحریم، واکنش مناسبی به حکومت‌های این دو کشور به سبب اهانت به یک و نیم میلیارد مسلمان و ادامه ارتکاب جرائم وحشیانه و زشت به بهانه آزادی بیان به شمار می‌رود.

الازهر همچنین بر ضرورت پایبندی ملت‌های عربی و اسلامی به این تحریم و آگاهی دادن به فرزندان و جوانان و زنان در خصوص آن تاکید کرد و افزود ملت‌های عربی و اسلامی باید بدانند هرگونه کوتاهی در این خصوص به منزله کوتاهی در حمایت از دین است.

الازهر ادامه داد این عناصر منحرف ارزش این دین را که چیزی از آن نمی‌دانند و با تعرض به آن مسلمانان را تحریک می‌کنند، درک نخواهند کرد مگر آن که با زبان مادیات و اقتصاد که فقط زبان آن را می‌فهمند با آن‌ها صحبت شود.

به آتش کشیده شدن قرآن کریم در استکهلم باعث خشم اعراب و مسلمانان شد و روز سه شنبه محمد الحسن ولد الددو علامه موریتانیایی بر ضرورت تحریم سوئد و تولیدات آن پس از ارتکاب این عمل تاکید کرد.

او تاکید کرد همه کشور‌های اسلامی باید روابط خود را با دولت سوئد قطع کنند تا رسما به سبب این جرم عذرخواهی کند و ادعای همبستگی آن‌ها با مسلمانان هم فایده‌ای ندارد، زیرا واقعی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار