سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:

مشکل دسترسی اتباع خارجی به سامانه تصدیق الکترونیک رفع می شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکل دسترسی اتباع خارجی به سامانه تصدیق الکترونیک کارگروهی تشکیل می شود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف به راه اندازی سامانه تصدیق الکترونیک است.

خضریان افزود این سازمان این سامانه را به شکل آزمایشی در استان زنجان راه اندازی کرد که کارگروه تخصصی کمیسیون اصل نود از روند فعالیت آن بازدید میدانی داشت تا نواقص آن مشخص شود.

وی افزود: موضوع راه اندازی سامانه و بهره برداری آن برای اتباع خارجی باقی مانده بود تا سامانه به طور کامل راه اندازی شود. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد کد دسترسی مرتبط با اتباع بر اساس مصوبه هیئت وزیران و قانون ۲۱ مبارزه با پولشویی از سوی وزارت اطلاعات با همکاری وزارت کشور، امور خارجه و سایر نهادها انجام شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد کارگروهی با حضور نماینده کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت تشکیل و طی ماه جاری ایرادات مرتفع شود و کد اختصاصی در اختیار سازمان ثبت قرار گیرد تا اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی امکان دسترسی و بهره برداری از سامانه تصدیق را به صورت برخط داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
اتباع خارجی داخل ایران اینقدر محدودیت و مشکل درست نکنید برا اتباع بخدا ما شیعه های افغانستان حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم لبیک یا خامنه ای مشکلات اتباع گواهینامه رانندگی اتباع گزارش تهیه کنید سپاس فراوان از شما عزیزان
آخرین اخبار