آزادی ۲۰۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۲ مددجوی جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۴ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند و ۱۱ نفر نیز در آستانه آزادی هستند.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه تعداد مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده از زندان‌های استان کرمان در سال گذشته ۳۰۸ نفر بوده است، افزود: در حال حاضر ۲۴۳ مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند.

او تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی زمینه آزادی ۲۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در ستاد دیه استان کرمان، کار‌ها به صورت جهادی دنبال می‌شود، تاکید کرد: جشن‌های گلریزان در سال آینده براساس برنامه ریزی انجام شده در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

موسوی قوام بیان داشت: پارسال ۱۸ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار و در مجموع بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان کمک برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد جمع آوری شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این چارت تشکیلاتی ستاد دیه از فرودین ماه سال جاری ابلاغ شده است، گفت: استان کرمان براساس معیار‌های ستاد دیه کشور، جزو ستاد‌های درجه یک کشور است و این جایگاه براساس وسعت استان، آمار مددجویان جرایم غیرعمد و ... تعیین شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه ساختمان جدید ستاد دیه استان کرمان با یک هزار و ۴۱۴ مترمربع زیربنا در چهار طبقه طراحی شده، افزود: تاکنون فاز نخست این پروژه با ۶۷۰ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در سخنانی بر استفاده از ظرفیت و جایگاه ائمه جمعه برای جلب کمک‌های مردمی به منظور کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد نیز تاکید کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید تدابیری به منظور برگزاری جشن‌های گلریزان اندیشیده شود، تاکید کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان نباید محدود به ماه مبارک رمضان شود و باید از سایر مناسبت‌های موجود برای این منظور بهره برداری شود؛ زیرا برگزاری این جشن‌ها در فرهنگ سازی اقدامات خیر بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه محوریت جشن‌های گلریزان باید متعلق به ستاد دیه باشد، افزود: لازم است، گزارش عملکرد شهرستان‌ها در برگزاری جشن‌های گلریزان و تعداد مددجویان آزاد شده تدوین شود و مردم بدانند که ستاد دیه به میزان کمک‌های مردمی هر شهرستان، اعتباراتی را برای آزادی مددجویان زندان‌های شهرستان‌های مختلف تامین می‌کند.

او تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود، در شهرستان‌های بزرگ و محوری استان، ستاد دیه معین ستاد دیه استان تشکیل شود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: باید به دنبال درآمدزایی برای ستاد دیه در طول سال باشیم و کمک‌های مردمی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار