صادرات بیش از ۱۳ میلیون تن کالا از خوزستان به آنسوی مرز‌ها

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن کالا از خوزستان به آنسوی مرز‌ها در ۱۰ ماه امسال، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

بهروز قره بیگی ناظر گمرکات خوزستان  ارزش این میزان کالای صادراتی را ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار و میزان رشد نسبت به مدت مشابه پارسال را ۳ درصد عنوان کرد و گفت: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و موادغذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بودند.

به گفته او، کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقصد کالا‌های صادراتی هستند.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان نیز در همین مدت ۱۵میلیون و ۵۵۸ هزارتن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱میلیون دلار بوده است.

قره بیگی  افزود: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

او یکی از کشور‌های مورد هدف صادرات از خوزستان را کشور عراق عنوان و اضافه کرد میزان صادرات کالای غیر نفتی به کشور عراق در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۴ میلیون و ۹۱ هزار تن به ارزش ۶۶۹ میلیون و ۸۵۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی چهار درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.

خوزستان با داشتن مرز‌های زمینی و آبی و دارا بودن هفت بندر از استان‌های مهم و استراتژیک صادرات و واردات کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار