متلاشی شدن باند رسید ساز جعلی در کرمانشاه

رئیس پلیس فتای کرمانشاه با اشاره به مراجعه موارد متعدد کلاهبرداری به پلیس و انجام بررسی‌های لازم گفت : باند رسید ساز جعلی در کرمانشاه متلاشی شد.

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای کرمانشاه گفت : پس از مراجعه یکی از شهروندان کرمانشاهی به این پلیس و بیان این موضوع که قصد فروش کنسول بازی خود را در سایت خریدوفروش کالا‌های دست‌دوم را داشته، اما مورد کلاهبرداری قرارگرفته است.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان گفت پس از درج آگهی فردی با وی تماس گرفته و پس از دریافت آدرس به منزل وی مراجعه و با مشاهده رسید پرداخت اینترنتی مبلغ موردتوافق کنسول بازی را به وی تحویل می‌دهد، اما پس از مدتی متوجه می‌شود پولی به‌حساب وی واریز نشده و رسیدی که رؤیت کرده؛ جعلی و فاقد اعتبار بوده است.

کسانی تصریح کرد: در هنگام رسیدگی به پرونده تعداد دیگری از شهروندان در خصوص کلاهبرداری در هنگام فروش کالا به پلیس مراجعه و با تشریح مشخصات فرد تحویل‌گیرنده کالا مشخص شد متهم پرونده‌های تشکیل‌شده مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به‌حساب خود و صرفاً با مشاهده رسید جعلی اقدام به تحویل کالا به متهم کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه افزود: کارشناسان پلیس فتا با دریافت این گزارش اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه فرد تحویل‌گیرنده کالا را شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها عنوان کرد راننده تاکسی اینترنتی بوده است که شخصی درخواست خودرو کرده و پس از تأیید، درخواست را لغو و در چندین نوبت به تلفن همراه ایشان تماس و آدرس‌هایی برای دریافت کالا اعلام که پس از دریافت کالا از منازل افراد شاکی آن‌ها را دریکی از شهرستان‌های استان هم‌جوار به شخص دیگری تحویل داده است.

کسانی خاطرنشان کرد: با تحقیقات انجام‌شده مشخص شد فرد دوم نیز راننده تاکسی بوده و متهم از تمام روش‌های ممکن برای پاک کردن رد خود استفاده کرده است، اما با بررسی‌های علمی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم که تحت تعقیب چندین استان بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش واقع دریکی از استان‌های هم‌جوار دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار کسب منفعت مالی عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار