«آموزش هنر برای همه» طرحی برای افراد محروم از دسترسی به کلاس‌های آموزشی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مخاطبان اصلی طرح «آموزش هنر برای همه» افرادی هستند که به کلاس های فرهنگی هنری دسترسی ندارند.

 فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: طرح ملی «آموزش هنر برای همه» از مهمترین فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است و با رویکرد عدالت گستری دولت آیت الله رئیسی انطباق دارد.

وی با تبیین اهمیت و ویژگی های طرح ملی «آموزش هنر برای همه» اظهار داشت: این طرح به نیاز واقعی در عرصه فرهنگ پاسخ می دهد و مخاطبان اصلی آن افرادی هستند که به کلاس های فرهنگی هنری دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه در دولت عدالت گستر سیزدهم به توسعه عدالت فرهنگی توجه و طرح «آموزش هنر برای همه» عملیاتی و اجرایی شده است یادآور شد: این طرح سال گذشته در مناطق محروم کشور اجرایی شد و امسال با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه ملی گرفت و در استانهای سراسر کشور اجرایی می شود.

فلاح، از استقبال مردم استان سمنان از این طرح خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان استان در طرح «آموزش هنر برای همه» به نسبت جمعیت تعداد شرکت کنندگان مناسب و از متوسط کشوری بالاتر است.

وی، با تاکید بر اینکه این نوید را به مجریان این طرح می دهم که سال آینده و دوره های بعد میزان استقبال بسیار گسترده تر از امسال خواهد بود، گفت: استقبال هنرمندان نیز از این طرح خوب بوده است.

کشف استعدادها در مناطق محروم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح «آموزش هنر برای همه» به اقتصاد هنر نیز توجه دارد و علاوه بر کشف استعداد در کشور، این طرح هنر را به مناطق محروم می برد و از دل روستاها و مناطق محروم افراد علاقه مند به هنر شناسایی و به کلاس های دعوت می شوند.

وی گفت: کلاس های «آموزش هنر برای همه» جنبه کشف استعداد و بازپروری استعدادهای فراموش شده دارد، اما در کنار آن به استادان هنر نیز توجه می شود و برگزاری کلاس ها برای فعالان عرصه فرهنگی هنری هم دستاوردهای مناسبی به همراه خواهد داشت.

فلاح، از همکاری سایر نهادها و ادارات به ویژه آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» در استان سمنان نیز خبر داد و گفت: مردم استان سمنان اهل فرهنگ، ذوق و ادب هستند و شهرهای مختلف این استان تحت پوشش این طرح رفته اند و پراکندگی کلاس های این طرح در این استان بسیار متنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.