تازه‌ترین آمار موارد بستری و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بستری شدن ۶ بیمار جدید کرونایی در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه طی یک هفته اخیر خبر داد.

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون افزون بر ۶۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های شش شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به دلیل ابتلای قطعی به کووید۱۹ بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان پرداخت و افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۲۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیار‌های تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر و از ۲۸ دی لغایت ۵ بهمن ماه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، شش بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲ هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این طی این مدت ۵۰ هزار و ۷۶۳ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستانی مناطق تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین یادآوری کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۵۳ نفر رسید.
این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در کشور طی هفته‌های اخیر از عموم شهروندان خواست: علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری فراگیر یاری دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار