بازگشایی محور سخت گذر رودکان _شم ماهی حوزه بم پشت شهرستان سراوان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سراوان گفت: محور سخت گذر روستایی رودکان،شم ماهی به طول ۱۰ کیلومتربا اعتباری بالغ بر۸ میلیارد ریال در فاز اول در حال بازگشایی می باشد.

احمد بارکزهی‌  با بیان اینکه راه روستایی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ایفا می‌کند اظهار کرد: ۹۰ درصد از راه روستایی مذکور کوهستانی،دارای شیب زیاد و صعب العبور می باشد و به وسیله ماشین آلات سنگین راهداری عملیات بازگشایی در حال انجام است.

وی گفت: در گذشته تردد روستاییان با مشکلات زیادی مواجه بوده و یک ساعته مسیر را طی می‌کردند در حالی که با بازگشایی این محور،طی ۱۵ دقیقه تردد در این مسیر انجام می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سراوان با بیان اینکه با افتتاح عملیات مذکور تعداد ۷۰۰ خانوار از راه دسترسی مناسب برخوردار خواهند شد،افزود:توسعه زیر ساخت ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رونق آنها در اولویت برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است .

بارکزهی خاطر نشان کرد:به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار