یزد سومین استان موفق در صنعت پرورش شتر

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد با جمعیت ١۵ هزار نفری شتر یکی از مراکز مهم صنعت پرورش در کشور است.

غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت: با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان در زمینه توسعه صنعت پرورش شتر ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید شتر و اقدامات اکولوژیکی در این صنعت اختصاص داده شده است.

او افزود: یکی از چشم‌انداز‌های بخش کشاورزی که در سند تحولی استان یزد بیشتر به آن تکیه شده، توسعه صنعت پرورش شتر در استان است که مورد اهتمام استان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: به منظور ایجاد و تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مقرر شده که حدود هزار نفر به جمعیت شتر استان افزوده شود.

غیب‌اللهی با بیان اینکه استان یزد با جمعیت شتر ۱۵ هزار نفر، جایگاه سوم کشور در پرورش این دام را دارا است افزود: شهرستان‌های خاتم، بافق، اردکان و بهاباد جمعیت شتر بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر دارند.

او بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شتر، تغذیه این حیوان از علوفه‌های گیاهانی مانند تاغ، گون و سرشاخه‌های درختان بیایانی است که سایر دام‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار