کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال نسبت به تابستانی که گذشت کاهش چشمگیری داشته است.

علی شهابی نسب اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در فصل پاییز امسال ۷.۶ درصد بوده در حالی که میانگین کشور ۸.۲ درصد است و استان رتبه خوبی دارد.

او گفت : تابستان امسال نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۸.۷ درصد بوده و سال گذشته ۹.۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته هنوز می توان این آمار را کاهش داد و باید متولیان تلاش بیشتری داشته باشند تا نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

شهابی نسب با اشاره به کاهش نرخ تورم استان نسبت به سال گذشته نیز، تاکید کرد: باید سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش کنند تا با نظارت دقیق بازار نرخ تورم تورم کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال گذشته در مقطعی از زمان رتبه استان یکم و یا دوم بود اما اکنون وضعیت استان بسیار بهبود یافته است.

از جمعیت ۷۲۳ هزار نفری استان، حدود۲۰ هزار نفر از جمعیت استان بیکار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
باسلام اگر در ظاهر در خیابان های شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن نگاه کنید آمار ارائه شده درست با عقل جور در نمی آید تعداد جوانان اعم از دختر و پسری که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند بیکاری موج می زند